2016. november 11., péntek

Káposztasaláta - a C vitamin forrása

Téli időszakban a C vitamin pótlásának egyik legegészségesebb és legfinomabb formája, de persze nem csak ilyenkor érdemes elkészíteni :)
Legnehezebb (vagy inkább legidőigényesebb) része a káposzta szeletelése, érdemes késes aprítóval vagy uborkareszelővel nekiesni; én most mégis késsel vágtam vékony csíkokra.
Hozzávalók


- egy közepes fej káposzta
- fél fej vöröshagyma
- só, bors, egész kömény, cukor

Elkészítés

Miután vékony csíkokra vágtam a káposztát, megszórom sóval, és hagyom egy órát állni. 
Ha sok levet engedne, érdemes az öntet előtt kicsit kinyomkodni. 
Amíg a káposzta pihen a sóban, elkészítem a savanyú levet hozzá. Ehhez meleg vízben feloldok ízlés szerint cukrot, borsot és belekeverem az egész köményt. Sót még nem teszek hozzá, csak akkor, ha a káposzta még igényli.
Amikor a káposztából kinyomkodtam az engedett levet, felöntöm annyi öntettel, hogy bőven ellepje, és legalább egy éjszakára a hűtőbe teszem. 

Ha marad még a savanyítóléből, félreteszem, uborkasalátához is fel lehet használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése