2016. március 24., csütörtök

Csoki leveles tésztában és sajtos-sonkás tekercs

Ez az édesség már sokszor szembejött velem sok helyen, de valahogy soha nem jutottam el odáig, hogy ki is próbáljam. Hát most megtettem. Szép nem lett éppenséggel, és mondhatni: egyáltalán nem diétás, de finomnak finom, különleges is, és ha már leveles tészta miatt begyújtom a sütőt, akkor csinálok a maradék részéből sajttal-sonkával töltött tekercset is. 
Hozzávalók


- 1 csomag fagyasztott levelestészta (én olyat vettem, ami 4 lapra van vágva, sé két lapot használtam)
- 1 tábla csokoládé, tetszés szerint

Elkészítés

Először is 230 fokra melegítem a sütőt. Amíg melegszik, el is készülnek a sütnivalók.
Egy levél tésztát téglalap alakúra nyújtok. A közepére teszem a tábla csokit.
A kép szerint levágom a felesleges sarkokat. 
Csíkokra vágom a jobb és bal oldalon a széleket. 
Egymást fedve behajtogatom a csíkokat. 
A másik lapot szintén kinyújtottam, tettem bele sonkát és sajtszeleteket, és mint a palacsintát, feltekertem. 
Két ujjnyi vastag szeletekre vágtam, és a csokis tésztával együtt sütőpapíros tepsire tettem. 
Kb. 15 perc alatt sütöm készre, amikor szép aranybarna lesz a tészta. A csokisat frissen, még melegen érdemes szeletelni, különben még jobban törik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése