2015. május 23., szombat

Kefíres meggyes pite

Kaptam a hugomtól próbaképpen egy cseresznyés ízesítésű kefírt. Hát, mit ne mondjak, én szeretem a kefírt, de ebből egyetlen korty nem sok, de annyit nem bírtam meginni... De hogy ne vesszen kárba, találtam neki alternatív felhasználási módot :o)

Hozzávalók

- 55 dkg liszt
- 1 sütőpor
- 25 dkg cukor (ebből 10 dkg vaníliás cukor)
- 20 dkg margarin
- 45 dkg kefír
- 4 tojás
- 30-40 (vagy még több. minél több, annál jobb) dkg magozott meggy

Elkészítés

Az összes hozzávalót egy tálba teszem, és géppel legalább 10-15 percig jó alaposan összedolgozom. 
A margarin legyen puha, de ne meleg. Akkor jó, ha sűrű, folyós tésztát kapunk. 
Egy 36*22 cm-es tepsit kibélelek sütőpapírral. Beleöntöm a tésztát, és a kimagozott, lecsepegtetett meggyel megszórom a tetejét. Egy kicsit meg is nyomkodom a kezemmel, de nem kell mélyre juttatni a meggyet, a súlya majd lehúzza, amennyire kell. 
A sütőt előmelegítem 180 fokra. 45 percig (ekkor tűpróba) sütöm, ekkor szép aranybarna lesz a tésztája. Porcukorral enyhén meghintve tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése