2015. március 28., szombat

Bableves, az örök klasszikus

Nem árulok zsákbamacskát, ha elmondom: ez a recept is édesanyámtól származik. Sokáig nem mertem kipróbálni, mert tartottam tőle, hogy nem sikerül reprodukálni a jól ismert és elvárt ízt, de aztán csak összeszedtem a bátorságomat, és nekiálltam. És milyen jól tettem :o)
Hozzávalók

- 50 dkg bab (lehetőleg vegyes)
- 10 dkg zeller
- 2 fej fokhagyma
- 1 nagyobb fej vöröshagyma (15 dkg)
- 2 fehérrépa (12-15 dkg)
- 5 répa (60 dkg)
- egy szelet füstölt szalonna vagy sonka
- só, bors, törött pirospaprika
- 1 evőkanál zsír
- 1 púpos evőkanál liszt
- egy késhegynyi szódabikarbóna

A csipetkéhez

- 1 tojás
- liszt

Elkészítés

A babot már előző este megmosom és beáztatom, és hagyom egy éjszakát pihenni. Így hamarabb megpuhul, és nem kell fél napig főzni. 
Egy jó nagy lábasba felteszem főni a babot a vastag karikákra vágott répával, a félbevágott és beirdalt fehérrépával, az egész vöröshagymával, a gerezdekre szedett, pucolt fokhagymával és a nagyobb darabokra vágott zellerrel. Beleteszem a szalonnát is, ízesítem sóval, borssal, szódabikarbónával, és fedő alatt, időnként megkevergetve és kóstolgatva főzöm. 
Közben elkészítem a csipetkét: egy tojást felütök, és liszttel puha tésztát gyúrok belőle. 
Amikor már összeáll, kisebb darabokat tépek belőle, és folyamatosan lisztbe mártogatva, hogy ne ragadjon, három ujjal kis csipetkéket tépkedek belőle. 
Amikor a répa kezd puhulni, megcsinálom a rántást: a zsíron megfuttatom a lisztet, félrehúzom. Belekeverem a pirospaprikát is, és berántom a levest vele. 
Kicsit kevergetem még, majd beleszórom a csipetkét is. Még kb. 10 percig főzöm az egészet, és amikor a csipetke már puha, kész.
Tejföllel és ecettel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése