2015. január 2., péntek

Szilveszteri menü: krumplisaláta fasírtgolyókkal

A krumplisalátát nálunk ahány készítjük, annyiféleképpen. Édesanyám a tartárba tétel előtt kevés ecetes vízbe mártja a főtt krumplikat. Én ezt a lépést kihagyom, egyrészt nem is szeretem így annyira, másrészt jóval kevesebb lesz a macera is enélkül. A fasírtgolyókhoz a receptet részletesen megtaláljátok itt is. Most annyival pikánsabbá tettem, hogy friss petrezselyemzöldet is tettem a húsba.

Hozzávalók

- 1 kg krumpli
- 2 babérlevél
- 2 vödör tejföl (850 g-osból)
- 4-5 evőkanál majonéz
- 1 evőkanál mustár
- egy csapott evőkanál cukor
- ízlés szerint só, bors
- egy fej lilahagyma

Elkészítés

A krumplit megpucolom, és falatnál nagyobb kockára vágom. 
Sós vízbe teszem, mehet bele a babérlevél is, és puhára főzöm a krumplit. Rendszeresen ellenőrzöm, mert ha túlfő, szétmálik a salátában, és nem ez a célunk. 

Közben elkészítem a tartár mártást: a tejfölt egy kézi habverővel lágyra keverem, majd ízesítem a majonézzel, mustárral, sóval, borssal, és kevés cukorral (ez helyettesíthető édesítőszerrel is). Összekeverem, kóstolgatom. Ha jó, belekeverem a vékony csíkokra vágott lilahagymát is. 
Ha puha a krumpli, leöntöm a vizet róla, és hagyom kihűlni. 
Nem érdemes forrón beletenni a mártásba, mert annál többet szív fel belőle. Óvatosan, hogy össze ne törjem, beleforgatom, és mehet a hűtőbe. Egy éjszaka állás tesz neki a legjobbat, de ha annyi időnk nincs, pár óra is megteszi. Tálalható fasírttal, sonkatekerccsel, kaszinótojással.

És így néz ki a teljes terülj-terülj asztalkám :o)

1 megjegyzés:

  1. Jajj de jó, hogy más is tejfölösen eszi a krumplisalátát. Mi is így esszük, s néhányan már néztek érdekesen ránk. Én úgy készítem, hogy bekeverem simán ecetesen salinak, majd hagyom állni. Amikor már jól kihűlt, akkor leöntöm róla az ecetes levet (nagyon minimális marad csak rajta), és üres tejfölt öntök rá. Úgy is nagyon finom!

    VálaszTörlés