2014. december 19., péntek

Sült csirkecomb zöldborsófőzelékkel

Ismét egy egyszerű, maceramentes, könnyű és gyors ebéd vagy vacsoraötlet. 

Hozzávalók

- 4 csirkecomb (alsó és felső, együtt)
- só, bors, (lehetőség szerint) friss rozmaring
- 3 evőkanál olívaolaj

Főzelékhez

- 60 dkg (friss vagy mirelit, esetleg üveges) zöldborsó
- vegeta, bors
- 4 gerezd fokhagyma
- fél dl olaj
- 3 púpos evőkanál liszt
- egy lapos evőkanál pirospaprika

Elkészítés

A csirkecombokat megtisztítom (nálunk senki nem szereti szőröstül-bőröstül, bár egy jó, finoman elkészített, ropogós bőrnél kevés dolog tudná jobban feldobni a csirkecombot). 
Mindkét oldalát ízesítem sóval, borssal. Egy kiolajozott hőálló tálba teszem a combokat (ha beleférnek, egyben mennek; ha nem, akkor kiscomb-nagycomb külön, mint most nálam), tetejükre teszek 3 ág rozmaringot, egy ágról pedig lehúzom a leveleket, és meghintem vele a combokat. 
Fedő alatt, 180 fokon sülnek 50 percet, majd fedő nélkül, már csak a sütő melegében még 10-15 percet. A lényeg, hogy ha hústűvel megszúrom, könnyen belemenjen a húsba, és véletlenül se folyjon ki véres lé a csont mellől. Próbának egyet kiveszek, és ha a hús könnyen leomlik a csontról, akkor kész. 
Amíg sülnek a combik, elkészítem a főzeléket. A borsót (legfinomabb nyilván a friss, zsenge zöldborsó; de jó a mirelit is; legegyszerűbb pedig az üveges, mert azt épp csak fel kell forralni) felteszem főni. 
Amikor már majdnem puha, megcsinálom a rántást: az olajat megmelegítem, a lisztet rózsaszínre dinsztelem benne.
Majd az apróra vágott fokhagymát is hozzáadom. Pár percig puhítom, majd a tűzről félrevéve rászórom a pirospaprikát, és összekeverem. 
Ha már puha a borsó, gyors és folyamatos keverés közben szépen lassan hozzácsorgatom a rántást. Elkeverem a főzeléket, hagyom, hogy még egyet rottyanjon. 
A husival együtt tálalom.

1 megjegyzés:

  1. Alapvetően imádom a cukorborsót, kivéve főzelék formájában. Időnként azonban megkívánom, majd az első kanál után rájövök, hogy főzelékként nem az én pályám. De most a képeidet nézve ismét belém bújt a kisördög :D Viszont én így nem csinálhatom, ahogy Te, mert Krisz nem ehet rántásos ételeket. Ha megengeded leírom ide egy gyomorkímélő változatát is:

    Ez kb. 2-3 tányérra elegendő: 4 marék mirelit zöldborsót megfuttatok 2 kk. vajon. Ha átmelegedett, felengedem 4 dl tejjel. Teszek bele egy csipet sót és kevés édesítőt. Ha puha a borsó, besűrítem 2 ek. natúr joghurt és 1,5 ek. keményítő keverékével. Ha sűrű, adok még hozzá tejet. Meghintem kevés petrezselyemmel.

    VálaszTörlés