2014. december 23., kedd

Sajtkrémleves egyszerűen

A krémlevesek közül nálunk ez az egyik, ami nagy sikernek örvend. Gyorsan elkészíthető, egyszerű, és finom - mi kell még? :o)

Hozzávalók

- két tömlős sajt: egy natúr (vagy zöldfűszeres) és egy füstölt sajtos (10-10 dkg)
- 4-5 gerezd fokhagyma
- 2 húsleveskocka
- só, bors
- levesgyöngy
- egy kis doboz tejföl
- 3 evőkanál liszt

Elkészítés

A titka, az alapja a levesnek a sajt. Tömlős sajtból puhát vegyünk, különben nagyon nehezen vagy egyáltalán nem olvad el, és akkor garantált a sikertelenség. Egy edénybe belenyomom a sajtokat, majd kis lángon szépen folyósra hevítem. 
Belenyomom fokhagymanyomón a fokhagymát, pár pillanatig hagyom sülni, hadd engedje ki a finom aromákat. 
Ekkor felöntöm 1,5-2 liter vízzel, és beleteszem a leveskockákat. Borsozom, ha szükséges, vegetázom is kicsit, és hagyom, hogy felrottyanjon. 
Közben elkészítem a habarást: a tejfölben csomómentesre keverem a lisztet. 
Amikor a leves már fő 6-8 perce, egy merőkanállal 2-3 kanálnyit merek a léből a lisztre, és gyorsan elkeverem, nehogy összecsomósodjon. 
Folyamatos keverés közben belecsorgatom a levesbe. Rottyantok rajta még egyet, és kész is :o) 

Levesgyönggyel tálalom, ízlés szerint megszórom egy kis reszelt füstölt sajttal. Nagy előnye, hogy fogyasztható frissen melegen, vagy akár a hűtőből kivéve, hidegen is.

2 megjegyzés:

  1. Aham, ez a receptem volt nekem is. De valószínűleg a sajt volt a gond, az biza kemény volt. Te milyet használsz hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Campinget vagy Bocit a natur/zoldfuszeres kategoriaban; fustolt sajtosat eddig csak a Karavannal talaltam, azt szeretem. Pl a Tesco sajatmarkas az kezelhetetlen, olyat nem szabad venni erre a celra.

      Törlés