2014. december 7., vasárnap

Hagymás olajbogyós kenyér

Hogy ne legyen olyan egyhangú a kenyérevés, igyekszem mindig kicsit másmilyenre sütni, mint előtte, valami kis csavart beletenni. Ez a mostani kísérlet is ezt példázza, és bátran állíthatom, hogy nem nyúltam mellé vele. Az alapja a fehér kenyér
Hozzávalók

- 40 dkg liszt
- 2 dl langyos víz
- fél élesztő
- egy kávéskanál cukor
- egy kávéskanál só
- egy tojás a kenéshez
- egy fej lilahagyma
- ízlés szerint olajbogyó (én 6 egészet vágtam fel kis darabokra)

Elkészítés

A cukros vízbe belemorzsolom az élesztőt, és hagyom felfutni. Közben a lilahagymát apró kockára vágom, és 2 evőkanál olívaolajon kevés sóval puhára párolom, majd félreteszem kihűlni. 
A lisztbe beleszórom a sót, beleöntöm a felfutott élesztőt. Ebbe a tésztába most nem kell olaj, mert elég annyi, amennyin a hagymát megpároltuk, így is elég lágy, puha tésztát fogunk kapni. 
Beleszórjuk ezt is a tésztába, és az apróra vágott olajbogyót is. 
Géppel alaposan kidolgozom, majd meleg helyen duplájára kelesztem (kb egy óra).
Ekkor formázom (én ezt is sütőpapírral bélelt püspökkenyérformában sütöttem, könnyen kezelhető, és egyforma szeletekre vágható lesz így a kenyér), és a tetejét pár helyen bevágom, majd újabb 40 percig pihentetem. Közben előmelegítem a sütőt 180 fokra, és a kenyér tetejét sütés előtt megkenem a felvert tojással, és megszórom lenmaggal.
180 fokon sütöm 50 percig, majd elzárom a sütőt, és még 10-15 percig hagyom bent. 

Kivétel után rácson hagyom 10 percig pihenni, csak utána veszem le a sütőpapírt. Nagyon guszta, amikor a szeletekben szembe találkozunk a hagyma és olajbogyó darabokkal :o) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése