2014. december 3., szerda

Elmaradhatatlan téli étel: sült kolbász tepsis krumplival

Vidéki lány vagyok, és akárhová is fújjon a szél, mindig is az maradok. Vidéken pedig a tél nem múlhat el disznóvágás nélkül; a disznóvágás pedig elképzelhetetlen sült kolbász nélkül.  Az "én kolbászomat" most Bede Robival töltöttük a kolbászfesztiválon, és voltam olyan szerencsés, hogy pár sütésre való adag a fagyasztómban landolt - ma este pedig a tányérunkban :o)

Hozzávalók

- 60 dkg sütni való kolbász (nálunk ez most csípős, ezért a csemetének sütöttem kb 30 dkg csemegét is)
- 1 kg krumpli
- 2 nagyobb fej vöröshagyma
- vegeta, bors

Elkészítés

Ha a fagyasztóból veszem elő a kolbászt, megvárom szépen, míg felolvad, ahogy most is. Közben megpucolom a krumplit (nem, nem burgonyát :o)), és kb 3 mm vastag szeletekre vágom. A hagymát olyan vékony szeletekre vágom, ahogy csak tudom.
A kiszemelt tepsit vékonyan megkenem zsírral (aki akarja, olajozhat is), majd a szépen egymás mellé rakott krumpliszeletekre morzsolom. Megszórom vegetával és friss borssal, majd jöhet a következő réteg, amíg el nem fogynak az alapanyagok (a végén értékmentésként rászórtam a maradék újhagyma szárát karikára vágva).
Végül ráteszem a kolbászkarikákat, és hideg sütőbe teszem. 180 fokon süldögélnek egy órát, akkor kiveszem a kolbászokat, és ha kell, a krumplit bent hagyom, míg megpuhul.
(Én most a csemege kolbászt sütöttem csak a krumplin, a csípőset külön, hogy a kolbászból kifolyó zsiradéktól se legyen erős a krumpli. A kiolvadt zsírt sem öntöm ki, hanem meglocsolom vele tálaláskor a krumplit. És mivel ez a zsiradék a krumpli továbbsütésénél hiányzott, kevés olajjal meglocsoltam, hogy ne száradjon ki teljesen.)

5 megjegyzés:

  1. Brigi! Van valami tudományos oka, hogy miért kell felolvasztani a (hurka)-kolbászt sütés előtt? Mert nekem mindig úgy tanították, hogy fagyottan beletesz a sütőbe, s önt alá egy csepp víz.
    Vagy ez csak olyan, hogy Te is így tanultad és semmi egyéb oka nincs?

    Köszi

    VálaszTörlés
  2. Adri, nem kell megvárni, míg kiolvad, én is úgy tanultam. De most megvártam, hogy inkább szépen fel is tudja szívni a kiolvadt "nedvet", és ne kiolvadjon belőle, hiszen mindkét esetben meg kell szurkálni sütés előtt. Brigi

    VálaszTörlés
  3. Köszi, mi nem szoktuk szurkálni :D :D Sőőőt, vigyázunk, hogy meg ne szúrjuk, hogy a "nedvek" ne süljenek ki belőle :D :D

    VálaszTörlés
  4. Isteni lett! Hurka-kolbász már készült, de ilyen krumpli még nem. Nagyon finom! Neked a csípősség miatt kellett variálni, nekem meg, hogy a felén ne legyen hagyma :D :D Nagyon finom!

    VálaszTörlés
  5. Juhuuuuuuu! :)
    Örülök! És köszönöm a visszajelzést! ;)

    VálaszTörlés