2014. november 15., szombat

Carbonaras tészta felturbózva

Egy alkalommal hugival egy olasz éttermet próbáltunk ki, és ott teljesen beleszerelmesedtem az egyik tésztájukba. Addig-addig kísérleteztem, amíg itthon is elő tudtam állítani, sőt, még jobban a saját számhoz tudtam igazítani. 
Hozzávalók

- 5 dl főzőtejszín
- 10 dkg füstölt, húsos császár szalonna
- 3-4 gerezd karikára vágott fokhagyma
- 1-2 szál karikára vágott újhagyma (esetleg egy kisebb fej vöröshagyma)
- 1 zacskó Knorr Carbonara szósz por
- zöldfűszerek: petrezselyemzöld, bazsalikom, majoranna, oregánó
- 5 dkg teavaj
- kevés erős Pista

Elkészítés

Egy nagyobb edénybe teszek fel sós vizet forrni. Amikor forr, beleteszek 25 dkg tésztát (ez lehet penne, szélesmetélt vagy csavarttészta is).
Közben kevés olajon megüvegesítem a vékony csíkokra vágott szalonnát, majd beleteszem az újhagymát, kicsit később a fokhagymát is. 
Mikor már finoman illatozik, ráöntöm a tejszínnel elkevert Carbonara port is, alaposan összekeverem. Késhegynyi oregánó, majoranna és bazsalikom kerül bele, valamint fél kávéskanál petrezselyemzöld. 
Főzöm szép csendesen, és mikor már kezd egy kicsit sűrűsödni, beleteszem a vajat, és összerottyantom, végül a leszűrt tésztát is belekeverem. 
A végén teszek bele egy kis kávéskanálnyi Erős Pistát.
Tálaláskor a tetejére reszelt parmezán kerül és fekete olajbogyó. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése